SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-235503"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-235503" > Extending the theor...

Extending the theoretical framing for physics education research: An illustrative application of complexity science

Forsman, Jonas (författare)
Uppsala universitet,Fysikundervisningens didaktik
Moll, Rachel (författare)
Linder, Cedric (författare)
Uppsala universitet,Fysikundervisningens didaktik
 (creator_code:org_t)
2014
2014
Engelska.
Ingår i: Physical Review Special Topics. - 1554-9178. ; 10, s. 020122-
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The viability of using complexity science in physics education research (PER) is exemplified by(1) situating central tenets of student persistence research in complexity science and (2) drawing on themethods that become available from this to illustrate analyzing the structural aspects of students’ networkedinteractions as an important dynamic in student persistence. By drawing on the most cited characterizationsof student persistence, we theorize that university environments are made up of social and academicsystems, which PER work on student persistence has largely ignored. These systems are interpreted asbeing constituted from rules of interaction that affect the structural aspects of students’ social and academicnetwork interactions from a complexity science perspective. To illustrate this empirically, an exploration ofthe nature of the social and academic networks of university-level physics students is undertaken. This isdone by combining complexity science with social network analysis to characterize structural similaritiesand differences of the social and academic networks of students in two courses. It is posited that framing asocial network analysis within a complexity science perspective offers a new and powerful applicabilityacross a broad range of PER topics.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

01.40.Fk
89.75.Fb
89.65.-s
Physics with specialization in Physics Education
Fysik med inriktning mot fysikens didaktik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Forsman, Jonas
Moll, Rachel
Linder, Cedric
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Physical Review ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy