SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-262559"
 

Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-262559" > Fall för fysiken

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Fall för fysiken

Andersson, Staffan, 1969- (editor)
Uppsala universitet,Fysikundervisningens didaktik
 (creator_code:org_t)
ISBN 9789197965316
Uppsala : Uppsala universitet, 2011
Swedish.
  • Editorial collection (other academic/artistic)
Abstract Subject headings
Close  
  • Ett mål med undervisning är att hjälpa eleverna upptäcka nya saker och lära sig förstå dem. 
Ett sätt att underlätta det är att arbeta med fall. 
Ett fall är en beskrivning av en situation, hämtad ur verkligheten, där eleverna möter en eller flera frågeställningar.Den här boken presenterar metoden i korthet och även ett antal olika fall som utvecklats av lärare på lärarlyftskurser i fysik vid Uppsala universitet hösten 2011De områden som fallen handlar om är:• Mekanik
• Energi i vardagen
• Energi och framtiden 

Subject headings

NATURVETENSKAP  -- Fysik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Physical Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Keyword

Fallmetodik Undervisning Fysik
Physics with specialization in Physics Education
Fysik med inriktning mot fysikens didaktik

Publication and Content Type

vet (subject category)
sam (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Andersson, Staff ...
About the subject
NATURAL SCIENCES
NATURAL SCIENCES
and Physical Science ...
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Educational Scie ...
By the university
Uppsala University

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view