Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-262670" >
Ämnesdidaktisk fors...
Ämnesdidaktisk forskning : Ett stöd för utbildningsexcellens
-
- Andersson, Staffan (författare)
- Uppsala universitet,Fysikundervisningens didaktik
-
- Pears, Arnold (författare)
- Uppsala universitet,Datorteknik,UpCERG
-
(creator_code:org_t)
- Uppsala universitet, 2014
- 2014
- Svenska.
-
Ingår i: I stort och smått – med studenten i fokus. - : Uppsala universitet. ; , s. 241-249
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I en tid fylld av viktiga vägval för högre utbildning krävs pålitlig information för att fatta välgrundade beslut. Där spelar ämnesdidaktisk forskning med fokus på högre utbildning en betydelsefull roll. Detta forskningsområde har vuxit fram under inflytande från olika utbildningspolitiska beslut och även gett flera viktiga bidrag till den högskolepedagogiska utvecklingen. För att stärka utvecklingen ytterligare krävs olika stödjande strukturer som bland annat stärker forskningsverksamheten, underlättar samverkan mellan olika intressenter och bidrar till praktiska tillämpningar av den ämnesdidaktiska kunskapen.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Physics with specialization in Physics Education
- Fysik med inriktning mot fysikens didaktik
- Datavetenskap med inriktning mot datavetenskapens didaktik
- Computer Science with specialization in Computer Science Education Research
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas