Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-305814" >
Kunskapsbaserad mar...
Kunskapsbaserad marknadsföring
-
- Caesarius, Leon Michael, 1971- (author)
- Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen
-
- Hohenthal, Jukka, 1965- (author)
- Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789144094243
- 1
- Lund : Studentlitteratur AB, 2016
- Swedish 280 s.
- Related links:
-
https://www.studentl...
-
show more...
-
https://urn.kb.se/re...
-
show less...
Abstract
Subject headings
Close
- I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig.Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser,prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Keyword
- Marknadsföring
- kunskapsbaserad
- kunskap
- digitalisering
- digital teknologi
- informationsteknologi
- scientifiering
- social media
- digital marknadsföring
- Business Studies
- Företagsekonomi
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- bok (subject category)
Find in a library
To the university's database