Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-305814" >
Kunskapsbaserad mar...
-
Caesarius, Leon Michael,1971-Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen
(author)
Kunskapsbaserad marknadsföring
Publisher, publication year, extent ...
-
Lund :Studentlitteratur AB,2016
-
280 s.
-
printrdacarrier
Numbers
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-305814
-
ISBN:9789144094243
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-305814URI
Supplementary language notes
-
Language:Swedish
-
Summary in:Swedish
Part of subdatabase
Classification
-
Subject category:vet swepub-contenttype
-
Subject category:bok swepub-publicationtype
Notes
-
I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig.Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser,prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision.
Subject headings and genre
Added entries (persons, corporate bodies, meetings, titles ...)
-
Hohenthal, Jukka,1965-Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen(Swepub:uu)jukkhohe
(author)
-
Uppsala universitetFöretagsekonomiska institutionen
(creator_code:org_t)
Internet link
Find in a library
To the university's database