Search: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-473310" >
Mer än en god histo...
Abstract
Subject headings
Close
- De sociala medierna har förändrat spelplanen för företag som använder berättelser för att stärka sitt varumärke. Numera är företagens berättelser inte längre monologiska, utan berättandet har blivit en gemensam aktivitet. Dagens strategiska berättelser skapas i hög grad i samspel mellan företag, konsumenter och traditionella medier. De digitala arenorna innebär dessutom ökade möjligheter att på ett enkelt sätt skapa interaktion kring berättelserna. Företagen har gått i bräschen, men på senare år har även offentliga organisationer börjat nosa på det digitala berättandet.
Subject headings
- HUMANIORA -- Språk och litteratur -- Studier av enskilda språk (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Languages and Literature -- Specific Languages (hsv//eng)
Keyword
- digitalt berättande
- strategiskt berättande
- corporate storytelling
- strategisk kommunikation
- sociala medier
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- art (subject category)
Find in a library
To the university's database