SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-474624"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-474624" > Migrant Students’ S...

Migrant Students’ Sense of Belonging and the Covid‐19 Pandemic : Implications for Educational Inclusion

Szelei, Nikolett (författare)
Devlieger, Ines (författare)
Verelst, An (författare)
visa fler...
Spaas, Caroline (författare)
Jervelund, Signe Smith (författare)
Primdahl, Nina Langer (författare)
Skovdal, Morten (författare)
Opaas, Marianne (författare)
Durbeej, Natalie (författare)
Uppsala universitet,Socialmedicin/CHAP
Osman, Fatumo, 1973- (författare)
Högskolan Dalarna,Uppsala universitet,Socialmedicin/CHAP,School of Health and Welfare, Dalarna University, Sweden,Omvårdnad,Uppsala University
Soye, Emma (författare)
Colpin, Hilde (författare)
De Haene, Lucia (författare)
Aalto, Sanni (författare)
Kankaanpää, Reeta (författare)
Peltonen, Kirsi (författare)
Andersen, Arnfinn J. (författare)
Hilden, Per Kristian (författare)
Watters, Charles (författare)
Derluyn, Ilse (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2022-02-25
2022
Engelska.
Ingår i: Social Inclusion. - : Cogitatio. - 2183-2803. ; 10:2, s. 172-184
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article investigates school belonging among migrant students and how this changed during the Covid‐19 pandemic.Drawing on quantitative data gathered from 751 migrant students in secondary schools in six European countries (Belgium,Denmark, Finland, Norway, Sweden, and the UK), we examined the impact of Covid‐19 school closures, social support, andpost‐traumatic stress symptoms on changes in school belonging. Linear regression showed a non‐significant decrease inschool belonging, and none of the studied variables had a significant effect on this change in our whole sample. However,sensitivity analysis on a subsample from three countries (Denmark, Finland, and the UK) showed a small but significantnegative effect of increasing post‐traumatic stress symptoms on school belonging during Covid‐19 school closures. Giventhat scholarship on school belonging during Covid‐19 is emergent, this study delineates some key areas for future researchon the relationship between wellbeing, school belonging, and inclusion.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Public Health, Global Health, Social Medicine and Epidemiology (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Covid‐19
inclusion
migrants
post‐traumatic stress
school belonging
social support

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy