Search: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/102010" >
Temaarbete. Läraren...
Temaarbete. Lärarens metodik och barns förståelse
-
- Doverborg, Elisabet, 1947 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Department of Education
-
- Pramling, Ingrid, 1946 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Department of Education
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Utbildningsförlaget, 1988
- Swedish.
- Related links:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Subject headings
Close
- Denna bok vänder sig till förskolepersonal, fritidspedagoger, lågstadielärare och alla andra som är intresserade av barns inlärning och utveckling. Betydelsen av att arbeta temainriktat framhålls i riktlinjerna för förskola och skola. I detta arbete är det viktigt att utveckla en metodik som tar tillvara barns erfarenheter och kunskaper, menar författarna. Temaarbete handlar här om att läraren målmedvetet griper in i barnens värld och ger dem förutsättningar att bättre förstå sin omvärld. Boken beskriver ett antal olika teman, principer och överväganden samt metoder för temaarbetet. Utvärdering och dokumentation behandlas också.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Keyword
- Metodik
- Barns lärande
- Temaarbete
- Barns förståelse
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- bok (subject category)
Find in a library
To the university's database