SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/135066"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/135066" > Preceptoring nursin...

  • Hallin, KarinMittuniversitetet,Institutionen för hälsovetenskap (-2013) (författare)

Preceptoring nursing students: registered nurses' perceptions of nursing students' preparation and study approaches in clinical education.

  • Artikel/kapitelEngelska2010

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier BV,2010

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/135066
  • https://gup.ub.gu.se/publication/135066URI
  • https://doi.org/10.1016/j.nedt.2009.08.004DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:miun:diva-8717URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Preceptorship influences Registered Nurses' (RNs) daily work to different degrees depending on nursing students' knowledge, and willingness to learn. Consequently, it is of the utmost importance to investigate how RNs assess nursing students in clinical education. The aim of this study was to describe RNs' perceptions of nursing students' preparation and study approaches at hospital workplaces, and to explore relationships between RNs' perceptions and their personal/clinical characteristics. A cross-sectional design was used. In 2006, 142 of 196 RNs at a Swedish hospital answered a questionnaire (response rate 72.5%). The majority of RNs (63-84%) rated students' study approaches highly and thought students comprehended the outcomes of learning. Fewer (45-49%), rated students as having adequate theoretical knowledge highly and were of the opinion that they had acquired knowledge about the unit. Statistically, non specialist nurses rated significantly higher compared with specialist nurses. Significant positive correlations were found between the RNs' perceptions of nursing students and their interest in preceptoring. The extent to which preparation programmes, established in collaboration between a university and a hospital, had improved preceptors and nursing students was not graded. Further descriptive and intervention studies are therefore needed.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Danielson, Ella,1942Mittuniversitetet,Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för vårdvetenskap och hälsa,Institute of Health and Care Sciences,Institutionen för hälsovetenskap (-2013)(Swepub:miun)elldan (författare)
  • MittuniversitetetInstitutionen för hälsovetenskap (-2013) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Nurse education today: Elsevier BV30:4, s. 296-3021532-27930260-6917

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hallin, Karin
Danielson, Ella, ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Omvårdnad
Artiklar i publikationen
Nurse education ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy