SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/137661"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/137661" > Instructional respo...

Instructional responsibility in mathematics education: Modelling classroom teaching using Swedish data

Hansson, Åse, 1952 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Centre for Educational Science and Teacher Research,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
 (creator_code:org_t)
2010
2010
Engelska.
Ingår i: Educational Studies in Mathematics. - 0013-1954 .- 1573-0816. ; 75:2, s. 171-189
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • There is an international trend in mathematics education of antiauthoritarianism, emphasising cooperative learning and students’ autonomous search for knowledge. In Sweden, this is framed by “students’ independent work”, characterized by only limited amounts of teacher-student and student-student interaction and communication and a low level of teacher responsibility for knowledge generation. Research investigating occurrence and effects of different dimensions of instructional responsibility and authority in classroom practise, however, often takes the very presence of instructional responsibility for granted. In this paper, an alternative model for description and analysis of instructional practise is proposed, which challenges the potential of the traditional division into teacher- versus student-centred modes of instruction. Theoretical starting-points for conceptualising and defining mathematics classroom practises focus on instructional responsibility both for knowledge generation and for how this responsibility would be expressed in instructional practise. It was also investigated how this model corresponds with data from TIMSS 2003. The empirical results supported the possibility of adopting this alternative perspective in modes of instruction.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

mathematics education
instructional responsibility
instructional modes
teacher-centred
student-centred
teacher responsibility

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hansson, Åse, 19 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Educational Stud ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy