Search: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/144559" >
Individ, teknik och...
Individ, teknik och lärande
-
- Linderoth, Jonas, 1970 (editor)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Linnécentret for forskning om lärande (LinCS),Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Lärande och undervisning,The Linnaeus Centre for Research on Learning, Interaction, and Mediated Communication in Contemporary Society (LinCS),Department of Education, Learning and Teaching Unit
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789173312516
- Stockholm : Carlsson bokförlag, 2009
- Swedish.
- Related links:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Subject headings
Close
- Informationstekniken har mer förändrat vad vi lär än hur vi lär. I boken berättas om hur IT används i olika utbildningssammanhang, i digitala läromedel och i förskolans verksamhet. Boken behandlar även bl. a. datorspelskulturen och hur tekniken inneburit nya möjligheter för människor med funktionshinder. Sammantaget ger de 11 olika bidragen en bild av IT:s roll i kunskapsbildning som inte alltid stämmer med de vedertagna föreställningarna om människors möte med tekniken.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Keyword
- Lärande
- informationsteknik
- kunskapsbildning.
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- sam (subject category)
Find in a library
To the university's database