SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/173101"
 

Search: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/173101" > Att återbruka kunsk...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Att återbruka kunskap : To recycle craft knowledge

Almevik, Gunnar, 1969 (author)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för kulturvård,Department of Conservation
 (creator_code:org_t)
2010
2010
Swedish.
In: Byggnadskultur. - 0348-6885. ; :2010:3
  • Journal article (other academic/artistic)
Abstract Subject headings
Close  
  • Kunskap krävs för vård av äldre byggnader. Men hur vårdar man kunskap? Kan man återuppta förlorat hantverkskunnande? I den här artikeln presenteras Hantverkslaboratoriet, som ett nytt försök att möta ett gammalt problem, nämligen behovet av hantverkskompetens för att vårda äldre byggnader och kulturmiljöer.

Subject headings

HUMANIORA  -- Annan humaniora -- Kulturstudier (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Other Humanities -- Cultural Studies (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik -- Husbyggnad (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering -- Building Technologies (hsv//eng)

Keyword

Hantverkslaboratoriet
hantverk
hantverkskompetens
immateriellt kulturarv

Publication and Content Type

vet (subject category)
art (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Almevik, Gunnar, ...
About the subject
HUMANITIES
HUMANITIES
and Other Humanities
and Cultural Studies
ENGINEERING AND TECHNOLOGY
ENGINEERING AND ...
and Civil Engineerin ...
and Building Technol ...
Articles in the publication
Byggnadskultur
By the university
University of Gothenburg

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view