Search: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/294073" >
Lärare har digital ...
Lärare har digital kompetens men varierad tillgång till tekniken - Förskoleklassens olika förutsättningar
-
- Skantz Åberg, Ewa, 1965 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
- Lantz-Andersson, Annika, 1961 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
- Lundin, Mona, 1976 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
show more...
-
- Williams, Pia, 1961 (author)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
show less...
-
(creator_code:org_t)
- 2020
- Swedish.
-
In: Skolporten.
- Related links:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Subject headings
Close
- Digitaliseringen av skolan och Coronavirusets framfart ställer förskoleklassens verksamhet inför särskilda prövningar. I en enkät som utformats av fyra forskare vid Göteborgs universitet, uttrycker lärare som undervisar i förskoleklass en frustration över att de glöms bort i skolans diskussioner om eventuell distansundervisning och att den digitala utrustningen är begränsad. ”Jag har kompetensen men inte tillgång till verktygen”, skriver exempelvis en lärare.
Subject headings
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Keyword
- lärares professionella digitala kompetens
- distansundervisning
- digitalisering
Publication and Content Type
- vet (subject category)
- ovr (subject category)
To the university's database