SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:72be1c24-5e89-4031-9d08-9e2d76734f84"
 

Search: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:72be1c24-5e89-4031-9d08-9e2d76734f84" > Exploring the Impac...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist
LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003753naa a2200517 4500
001oai:lup.lub.lu.se:72be1c24-5e89-4031-9d08-9e2d76734f84
003SwePub
008160401s2013 | |||||||||||000 ||eng|
009oai:gup.ub.gu.se/191458
024a https://lup.lub.lu.se/record/42464742 URI
024a https://doi.org/10.1080/23796529.2013.116747082 DOI
024a https://gup.ub.gu.se/publication/1914582 URI
040 a (SwePub)lud (SwePub)gu
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a art2 swepub-publicationtype
072 7a ref2 swepub-contenttype
100a Brante, Eva Wennås,d 1961u Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies4 aut0 (Swepub:gu)xwenne
2451 0a Exploring the Impact of Contrasting Cases in Text and Picture Processing
264 c 2016-02-29
264 1b Informa UK Limited,c 2013
300 a 24 s.
520 a Abstract Multimodal learning materials are frequently met in education assuming enhanced learning outcomes. This study examined whether contrasts in such materials are likely to support reading comprehension for all readers. Young adults (n=46) met either text-only or text+picture material. Participants (19 with low phonological awareness [PA] and 27 controls with high PA) thereafter answered open interview questions to check for reading comprehension. Learning materials were designed to focus readers on aspects critical to understanding the content by the use of contrasts; eye-tracking was used as method. Well-known pictures aided information recall, but contrasts described in the text were most effective for learning.
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Medie- och kommunikationsvetenskapx Mänsklig interaktion med IKT0 (SwePub)508032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Media and Communicationsx Human Aspects of ICT0 (SwePub)508032 hsv//eng
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskapx Lärande0 (SwePub)503032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciencesx Learning0 (SwePub)503032 hsv//eng
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskapx Pedagogik0 (SwePub)503012 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciencesx Pedagogy0 (SwePub)503012 hsv//eng
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskap0 (SwePub)5032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciences0 (SwePub)5032 hsv//eng
653 a contrasts
653 a multimodal learning
653 a phonological ability
653 a qualitative analysis
653 a reading comprehension
653 a text-picture integration
653 a reading comprehension; phonological ability; text-picture integration; qualitative analysis
700a Holmqvist Olander, Mona,d 1961u Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies4 aut0 (Swepub:gu)xholmo
700a Nyström, Marcusu Lund University,Lunds universitet,Humanistlaboratoriet,Fakultetsgemensamma verksamheter,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Lund University Humanities Lab,Units,Joint Faculties of Humanities and Theology4 aut0 (Swepub:lu)it-mny
710a Göteborgs universitetb Institutionen för didaktik och pedagogisk profession4 org
773t Journal of Visual Literacyd : Informa UK Limitedg 32:2, s. 15-38q 32:2<15-38x 1051-144Xx 2379-6529
856u http://dx.doi.org/10.1080/23796529.2013.11674708y FULLTEXT
8564 8u https://lup.lub.lu.se/record/4246474
8564 8u https://doi.org/10.1080/23796529.2013.11674708
8564 8u https://gup.ub.gu.se/publication/191458

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view