SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:cfa049ce-18da-409a-85bc-e1f7d8453b4c"
 

Search: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:cfa049ce-18da-409a-85bc-e1f7d8453b4c" > Tydligare mål och f...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Tydligare mål och förväntningar i projektbaserade kurser

Motte, Damien (author)
Lund University,Lunds universitet,Innovation,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Jensen, Lise (author)
Lund University,Lunds universitet,Ergonomi och aerosolteknologi,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,LTH Ingenjörshögskolan vid Campus Helsingborg,Ergonomics and Aerosol Technology,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH,LTH School of Engineering in Helsingborg,Faculty of Engineering, LTH
Eftring, Håkan (author)
Lund University,Lunds universitet,Certec - Rehabiliteringsteknik och Design,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Certec - Rehabilitation Engineering and Design,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
show more...
Elner-Haglund, Katarina (author)
Lund University,Lunds universitet,Innovation,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Rassmus-Gröhn, Kirsten (author)
Lund University,Lunds universitet,Certec - Rehabiliteringsteknik och Design,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Certec - Rehabilitation Engineering and Design,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Sjögren, Anders (author)
Lund University,Lunds universitet,Innovation,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
show less...
 (creator_code:org_t)
2018
2018
Swedish 4 s.
In: LTHs 10:e Pedagogiska inspirationskonferens. - 2003-3761 .- 2003-377X. ; , s. 52-55
  • Conference paper (peer-reviewed)
Abstract Subject headings
Close  
  • CEQ-resultaten för en del projektbaserade kurser visar att studenterna upplever att kursens mål inte är tydliga (skalan "Tydliga mål", TM, i CEQ). Studenterna verkar således vara ganska osäkra på vad lärarna förväntar sig av dem. Detta är ett problem som kräver uppmärksamhet, eftersom otydliga mål och förväntningar kan vara en anledning till frustration, oro och onödig stress hos studenterna, även om de är i övrigt ganska nöjda med projektkurser i efterhand.En intervjuundersökning med studenter från olika projektbaserade LTH-kurser har genomförts och en orsak-verkanmodell som förtydligar osäkerheterna som studenterna känner kring projektarbete har utvecklats.Några lärare har redan lyckats förbättra sina kurser så att studenterna upplever att de vet vad som förväntas av dem, vilket speglas i resultatet som kurserna får i skalan TM i CEQenkäten. Baserat på dessa kurser och orsak-verkan-modellen presenteras ett angreppssätt och tre exempel.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Produktionsteknik, arbetsvetenskap och ergonomi (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Production Engineering, Human Work Science and Ergonomics (hsv//eng)

Keyword

Course experience questionnaire
CEQ
SoTL

Publication and Content Type

kon (subject category)
ref (subject category)

Find in a library

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view