SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Extended search

onr:"swepub:oai:slubar.slu.se:68865"
 

Search: onr:"swepub:oai:slubar.slu.se:68865" > Handlare och konsum...

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Handlare och konsumenter om svenska tomater : - en jämförande studie

Malmström, Fanny (author)
Swedish University of Agricultural Sciences,Sveriges lantbruksuniversitet,Institutionen för arbetsvetenskap, ekonomi och miljöpsykologi,Department of Work Science, Business Economics and Environmental Psychology
Spendrup, Sara (author)
Swedish University of Agricultural Sciences,Sveriges lantbruksuniversitet,Institutionen för arbetsvetenskap, ekonomi och miljöpsykologi,Department of Work Science, Business Economics and Environmental Psychology
 (creator_code:org_t)
 
2015
Swedish.
In: LTV-fakultetens faktablad.
  • Other publication (pop. science, debate, etc.)
Abstract Subject headings
Close  
  • Tomat är en viktig produktgrupp och en basvara i mångas hem. I dagsläget är marknadsandelen för de svenskodlade tomaterna, jämfört med importerade tomater, liten. I detta faktablad presenteras en studie som genomfördes våren 2015 inom ramen för Tillväxt Trädgård-projektet Konsumentstudie frukt och grönt: Kommunikation i butik. Underlag för studien har varit en kandidatuppsats utförd med stöd från Partnerskap Alnarp, LRF Trädgård producentföreningen SydGrönt (Håkansson 2015). Datamaterialet utgörs av två olika enkätundersökningar; en riktad till handlare och en till konsumenter. Syftet med undersökningarna var att genom en jämförelse mellan handlare och konsumenter hitta likheter såväl som skillnader kring frågor som rör den svenska tomatmarknaden, exempelvis respondenternas syn på importerade och svenska tomater och vilka kvalitetsaspekter och egenskaper som efterfrågas hos tomat. Genom en ökad förståelse av vad konsumenter anser vara viktigt ökar möjligheten att kunna profilera kommunikationen av svenska tomaterna på ett framgångsrikt sätt. Jämförelsen visade att handlarna hade stor kunskap om konsumenternas preferenser och att smak är den viktigaste egenskapen för konsumenter när de köper tomat. Resultatet visade även att både handlare och konsumenter hade en väldigt god inställning till svenska tomater.

Subject headings

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Publication and Content Type

pop (subject category)
ovr (subject category)

To the university's database

  • 1 of 1
  • Previous record
  • Next record
  •    To hitlist

Find more in SwePub

By the author/editor
Malmström, Fanny
Spendrup, Sara
About the subject
SOCIAL SCIENCES
SOCIAL SCIENCES
and Economics and Bu ...
and Business Adminis ...
Articles in the publication
By the university
Swedish University of Agricultural Sciences

Search outside SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view