SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-19238"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:bth-19238" > Optimal placement o...

Optimal placement of charging stations for electric vehicles in large-scale transportation networks

Fredriksson, Henrik (författare)
Blekinge Tekniska Högskola,Institutionen för matematik och naturvetenskap,Department of Mathematics and Natural Sciences, Blekinge Institute of Technology, Karlskrona, 37179, Sweden
Dahl, Mattias (författare)
Blekinge Tekniska Högskola,Institutionen för matematik och naturvetenskap,Department of Mathematics and Natural Sciences, Blekinge Institute of Technology, Karlskrona, 37179, Sweden
Holmgren, Johan (författare)
Malmö universitet,Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT),Malmö Högskola, SWE
 (creator_code:org_t)
Elsevier B.V. 2019
2019
Engelska.
Ingår i: Procedia Computer Science. - : Elsevier B.V.. ; 160, s. 77-84
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper presents a new practical approach to optimally allocate charging stations in large-scale transportation networks for electric vehicles (EVs). The problem is of particular importance to meet the charging demand of the growing fleet of alternative fuel vehicles. Considering the limited driving range of EVs, there is need to supply EV owners with accessible charging stations to reduce their range anxiety. The aim of the Route Node Coverage (RNC) problem, which is considered in the current paper, is to find the minimum number of charging stations, and their locations in order to cover the most probable routes in a transportation network. We propose an iterative approximation technique for RNC, where the associated Integer Problem (IP) is solved by exploiting a probabilistic random walk route selection, and thereby taking advantage of the numerical stability and efficiency of the standard IP software packages. Furthermore, our iterative RNC optimization procedure is both pertinent and straightforward to implement in computer coding and the design technique is therefore highly applicable. The proposed optimization technique is applied on the Sioux-Falls test transportation network, and in a large-scale case study covering the southern part of Sweden, where the focus is on reaching the maximum coverage with a minimum number of charging stations. The results are promising and show that the flexibility, smart route selection, and numerical efficiency of the proposed design technique, can pick out strategic locations for charging stations from thousands of possible locations w ithout numerical difficulties. ©2019 Hie Authors. Published by Elsevier B.V.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik -- Transportteknik och logistik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering -- Transport Systems and Logistics (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Naturresursteknik -- Energisystem (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Environmental Engineering -- Energy Systems (hsv//eng)

Nyckelord

Charging stations
Clectric vehicle
Optimal placement
Route node coverage
Transportation network
Charging (batteries)
Data communication systems
Efficiency
Electric vehicles
Fleet operations
Health care
Internet protocols
Iterative methods
Location
Alternative fuel vehicles
Charging station
Iterative approximations
Large-scale transportation
Node coverage
Optimal placements
Optimization techniques
Transportation routes

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fredriksson, Hen ...
Dahl, Mattias
Holmgren, Johan
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Transportteknik ...
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Naturresurstekni ...
och Energisystem
Artiklar i publikationen
Procedia Compute ...
Av lärosätet
Blekinge Tekniska Högskola
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy