SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-11780"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-11780" > Information literac...

  • Gärdén, Cecilia,1976-Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT,Informationspraktiker (författare)

Information literacy in the tension between school's discursive practice and students' self-directed learning

  • Artikel/kapitelEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Borås,2016
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hb-11780
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-11780URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Self-guided learning has had a major impact on adult education, where information seeking and use are key aspects of learning. With their lack of experience in study contexts, the students are nevertheless assumed to develop information literacy. The paper aims to create an understanding of how information literacy can be recognised in the tension between the schools' practice and the students' self-directed learning. This is done through a qualitative case study including forty-three interviews, thirty observations and seventeen documents, which gave in-depth knowledge of information activities in relation to a complex school assignment. Using a socio-cultural perspective, the analysis led to the identification of several critical aspects of information literacy. The aspects included the distinction between quantitative and qualitative information seeking, critical approaches towards information, knowledge of genres, the ability to identify and use various tools, and the ability to communicate conceptually about information seeking and use. The findings reveal an absence of interaction about information seeking and use in the educational context, as well as a lack of common references in the form of tools and support, leading to difficulties for the students in achieving the results that were expected according to learning objectives.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Högskolan i BoråsAkademin för bibliotek, information, pedagogik och IT (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Information researchBorås21:41368-1613

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gärdén, Cecilia, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Biblioteks och i ...
Artiklar i publikationen
Information rese ...
Av lärosätet
Högskolan i Borås

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy