SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-26701"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-26701" > A policy ethnograph...

A policy ethnographic approach on what constitutes ’first teachers’ professional skills in policy and educational practice.

Eriksson, Anita, 1955- (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
Player-Koro, Catarina, Professor, 1962- (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
 (creator_code:org_t)
2017
2017
Engelska.
Ingår i: Paper presented at the Oxford Ethnography Conference (OEC), Oxford.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Ämnesord
Stäng  

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Nyckelord

Career step reform
Education
Ethnography
First teachers
Policy reform
Lärarutbildning och pedagogisk yrkesverksamhet
Teacher Education and Education Work
Ethnography
Career step reform
Policy reform
Education
First teachers

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Eriksson, Anita, ...
Player-Koro, Cat ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Högskolan i Borås
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy