Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-30324" >
Konsumtionsrapporte...
-
Hagberg, Johan,1973Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group
(författare)
Konsumtionsrapporten 2023
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Göteborg :Handelshögskolan vid Göteborgs universitet,2023
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hb-30324
-
2077/77288hdl
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-30324URI
-
https://gup.ub.gu.se/publication/330981URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:svenska
-
Sammanfattning på:svenska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:pop swepub-contenttype
-
Ämneskategori:rap swepub-publicationtype
Serie
-
Konsumtionsrapporten,2002-8156
Anmärkningar
-
I Konsumtionsrapporten 2023 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2022. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige och hur den förändrats. Här beskrivs även skillnader mellan olika hushållstyper och konsumentgrupper, hållbarhetsaspekter på konsumtionen samt hushållens framtidsförväntningar på den egna ekonomin. I andra delen, ”Detaljhandeln” beskrivs försäljning och utveckling inom detaljhandeln under 2022 med fokus på olika delbranscher, kanaler och platser, inom e-handeln respektive den butiksbaserade detaljhandeln. Den andra delen avslutas med handelns framtidsförväntningar. Årets Konsumtionsrapport innehåller två fördjupningsdelar som var en och analyserar aktuella teman inom konsumtion. I den första av fördjupningsdelarna analyserar Emma Björner digitalisering inom turism, besöksnäring och upplevelseekonomi. I den andra fördjupningsdelen analyserar och diskuterar Benjamin Hartmann olika exempel på nostalgisk konsumtion.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Hansson, Lena,1968Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group(Swepub:gu)xhansl
(författare)
-
Holmberg, Ulrika,1966Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group(Swepub:gu)xhoulr
(författare)
-
Sörum, NiklasGothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan i Borås,Akademin för textil, teknik och ekonomi,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Centre for Consumption Research(Swepub:gu)xhansn
(författare)
-
Björner, Emma,1981Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för turism,Gothenburg Research Institute (GRI),Centre for Tourism(Swepub:gu)xbjoem
(författare)
-
Hartmann, Benjamin J.,1981Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group(Swepub:gu)xhaben
(författare)
-
Hagberg, Johan
(redaktör/utgivare)
-
Hansson, Lena
(redaktör/utgivare)
-
Holmberg, Ulrika
(redaktör/utgivare)
-
Sörum, NiklasHögskolan i Borås,Akademin för textil, teknik och ekonomi(Swepub:hb)niso
(redaktör/utgivare)
-
Göteborgs universitetCentre for Retailing
(creator_code:org_t)
Internetlänk
- Av författaren/redakt...
-
Hagberg, Johan, ...
-
Hansson, Lena, 1 ...
-
Holmberg, Ulrika ...
-
Sörum, Niklas
-
Björner, Emma, 1 ...
-
Hartmann, Benjam ...
-
visa fler...
-
Hagberg, Johan
-
Hansson, Lena
-
Holmberg, Ulrika
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Ekonomi och näri ...
-
och Företagsekonomi
-
- HUMANIORA
-
HUMANIORA
-
och Annan humaniora
-
och Etnologi
- Delar i serien
-
Konsumtionsrappo ...
- Av lärosätet
-
Högskolan i Borås
-
Göteborgs universitet