SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-16733"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-16733" > The Music Classroom...

  • Ericsson, Claes,1947-Högskolan i Halmstad,Forskning om utbildning och lärande inom lärarutbildningen (FULL),Halmstad University (författare)

The Music Classroom in Focus : Everyday Culture, Identity, Governance and Knowledge Formation

  • Artikel/kapitelEngelska2010

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Oslo :Norges musikkhøgskole,2010
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hh-16733
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-16733URI
  • oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/bcdbcc36-e92f-4189-a49a-6522a8e32b15URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This article is based on a larger research project with the purpose to study how market aesthetics and student’s music culture are expressed in the Swedish music classroom. The empirical material consists of video observations of classroom activities in secondary school settings in Sweden. The theoretical framework consists of poststructuralist and social constructionist theory combined with theories of late modernity, while our methodological point of departure is discourse analysis. Some important analytical concepts are identity, dominance, governance and knowledge formation. Three different strategies for incorporating market aesthetics and students’ music culture into music education were identified: learning about, reflecting on and applying. An ideological dilemma occurred when the fostering mission of school was confronted with the will to meet the students’ demands for freedom of expression. The results of the project also suggest that standardised and regulated forms of activity were counterproductive to creativity in music making. Six different strategies of gentle governance in the music classroom were identified. Popular music was presented by the teachers in a way analogous to the canon of art music that is predominant in the teaching of music history at school.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Lindgren, Monica,1958-Högskolan för scen och musik vid Göteborgs universitet,University of Gothenburg (författare)
  • Nilsson, BoKristianstad University (författare)
  • Högskolan i HalmstadForskning om utbildning och lärande inom lärarutbildningen (FULL) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Nordic Research in Music EducationOslo : Norges musikkhøgskole12, s. 101-1160333-3760

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy