SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-21851"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-21851" > Styrket veiledning ...

Styrket veiledning i sykepleierutdanningens praksisperioder

Bergseth Bogsti, Wenche (författare)
Högskolan i Gjövik
Solvik, Elisabeth (författare)
Högskolan i Gjövik
Engelien, Ragna Ingeborg (författare)
Högskolan i Gjövik
visa fler...
Larsen Moen, Øyfrid (författare)
Högskolan i Gjövik
Sønsteby Nordhagen, Siv (författare)
Högskolan i Gjövik
Struksnes, Solveig (författare)
Högskolan i Gjövik
Arvidsson, Barbro (författare)
Högskolan i Halmstad,Centrum för forskning om välfärd, hälsa och idrott (CVHI)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Oslo : Sykepleiernes Samarbeid i Norden, 2013
2013
Norska.
Ingår i: Vård i Norden. - Oslo : Sykepleiernes Samarbeid i Norden. - 0107-4083 .- 1890-4238. ; 33:1, s. 56-60
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Background: A more complex and knowledge-based society has resulted in increasing specialization and greater demands on employees in the fields of practice. At Gjøvik University College, a new supervision model was tested for nursing students in practice. The main elements were: daily supervisors were given increased responsibility for assessing the students, while at the same time participating in three group counseling meetings. A portfolio contained the student’s work requirements. A weekly reflection hour was formalized. Purpose: The purpose was to elucidate how the supervision model influenced the student’s learning situation. Method: The SVIP model was evaluated by the use of focus group interviews. The data were analyzed using qualitative content analysis. Findings: Three categories: structure, inclusion and self-confidence describe the students’ need for clear guidelines and objectives, as well as their need to be included and to be seen. Conclusion: Various aspects of clinical practice, including daily supervision are important for student learning. Counseling meetings where the supervisor role is recognized and developed through the tutor, and daily supervisor sharing of experiences and knowledge, should permeate the cooperation.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Nyckelord

cooperation
nursing education
primary health care
qualitative study
supervision

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy