SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-25198"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-25198" > Cloud solution in B...

  • Agostino, AlessandroHögskolan i Halmstad,Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER) (författare)

Cloud solution in Business Intelligence for SMEs – vendor and customer perspectives

  • Artikel/kapitelEngelska2013

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Halmstad :Halmstad University,2013
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hh-25198
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-25198URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The aim of this study was to identify key success factor for SME customers of cloud based Business Intelligence products. A deep interview was made with four producers and a questionnaire was carried out among 36 SMEs. The findings suggest that the most important CSFs were the level of software functionalities, the ubiquitous access to data, responsive answers to customer support requests, handling large amounts of data and implementation cost. Each of these factors addresses a specific area that customers pay close attention to during the adoption process of a cloud BI solution. Offering ubiquitous access to date and respsonsive answers to customer requests are particularly emphasized for SMEs. We also found that industry tailored software is preferred, monthly or quarterly billings, and contact by email or phone for service. The paper shows recommendations, implications of research and suggests further research on the topic.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Solberg Søilen, Klaus,1968-Högskolan i Halmstad,Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)(Swepub:hh)klasol (författare)
  • Gerritsen, BartFaculty of Industrial Design Engineering, TU Delft, Netherlands (författare)
  • Högskolan i HalmstadCentre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of Intelligence Studies in BusinessHalmstad : Halmstad University3:3, s. 5-282001-015X

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy