SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-30166"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-30166" > An Efficient MAC Pr...

  • Balador, AliPolytechnic University of Valencia, Valencia, Spain (författare)

An Efficient MAC Protocol for vehicle platooning in automated highway systems

  • Artikel/kapitelEngelska2015

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Cordoba, Spain,2015
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hh-30166
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-30166URI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mdh:diva-37428URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This work was partially supported by the Ministerio de Economa y Competitividad, Programa Estatal de Investigacion, Desarrollo e Innovacion Orientada a los Retos de la Sociedad, Proyectos I+D+I 2014, Spain, under Grant TEC2014-52690-R. Balador is funded by the ERASMUS+ programme and by the National Institute of Informatics International Internship Program. Bohm and Uhlemann are funded by the Knowledge Foundation through the ACDC project.
  • Lately, all the top truck manufacturers are investing considerable resources in the research and development of platooning systems which would allow vehicles to save fuel and improve safety by travelling in a close-following manner. The platooning system requires frequent and reliable vehicle-to-vehicle communications. As platooning takes place in a vehicular ad hoc network, the use of IEEE 802.11p is close to mandatory. However, the 802.11p medium access method suffers from packet collisions and random delays. Most ongoing research suggests using TDMA on top of 802.11p as a potential remedy. However, TDMA requires synchronization and is not very flexible if the beacon frequency needs to be updated, the number of platoon members changes, or if re-transmissions for increased reliability are required. We therefore suggest a token-passing medium access method where the next token holder is selected based on beacon data age. This has the advantage of allowing beacons to be re-broadcasted in each beacon interval whenever time and bandwidth are available. We show that our token-based method is able to reduce the data age and considerably increase reliability considerably compared to pure 802.11p.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Böhm, Annette,1975-Högskolan i Halmstad,Centrum för forskning om inbyggda system (CERES),Halmstad Universit, Sweden(Swepub:hh)aboh (författare)
  • Uhlemann, Elisabeth,1971-Mälardalens högskola,Inbyggda system,Mälardalen University, Västerås, Sweden(Swepub:mdh)eun01 (författare)
  • Calafate, Carlos T.Polytechnic University of Valencia, Valencia, Spain (författare)
  • Ji, YushengNational Institute of Informatics, Tokyo, Japan (författare)
  • Cano, Juan-CarlosPolytechnic University of Valencia, Valencia, Spain (författare)
  • Manzoni, PietroPolytechnic University of Valencia, Valencia, Spain (författare)
  • Polytechnic University of Valencia, Valencia, SpainCentrum för forskning om inbyggda system (CERES) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Jornadas Sarteco 2015 JS 2015Cordoba, Spain

Internetlänk

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy