SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-45657"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-45657" > Gränsöverskridande ...

Gränsöverskridande programmering

Lilja Skånberg, Patrik, 1973- (författare)
Högskolan i Halmstad,Centrum för lärande, kultur och samhälle (CLKS),Digitalt Lärande i Skola och Samhälle
Petersson, Martin (författare)
Våxtorpsskolan, Laholm, Sverige
Hanke, Christian (författare)
Högskolan i Kristianstad, Kristianstad, Sverige
visa fler...
Widaeus, Henrik (författare)
Laholms kommun, Laholm, Sverige
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Halmstad : Högskolan i Halmstad, 2021
2021
Svenska.
Ingår i: Framtidens Digitala Lärande i Skolan (FDLIS). - Halmstad : Högskolan i Halmstad. - 9789151982410 - 9789151982403 ; , s. 75-91
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • I detta kapitel beskriver forskaren Patrik Lilja Skånberg tillsammans med Martin Petersson och Henrik Widaeus från Laholm kommun samt Christian Hanke från Högskolan i Kristianstad ett projekt om en undervisningsmiljö i vilken programmering integreras på ett naturligt och produktivt sätt i undervisningen. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Programmering
teknik
grundskolan
datalogiskt tänkande

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy