SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-10858"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-10858" > Factors Predicting ...

  • Deraz, Hossam,1971-Högskolan i Halmstad,Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER) (författare)

Factors Predicting Consumers' Assessment of Advertisments on Social Networking Sites

  • Artikel/kapitelEngelska2015

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Hong Kong :The Society of Digital Information and Wireless Communications,2015
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:his-10858
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:his:diva-10858URI
  • https://doi.org/10.17781/P001671DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-28127URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Marketers act on social networking sites (SNSs) in order to be more efficient in merchandising their products and/or services. Even so, the scope of the published studies regarding the assessment of advertisements on social networking sites (SNAs) is limited. Consequently, the present study aimed to consider credibility and interactivity, in addition to information, entertainment and irritation values, as main factors for consumers’ assessment of SNAs, as perceived by SNSs’ users.An analysis of empirical data helped to identify four main factors for assessing SNAs. These were: information value, entertainment value, credibility value and interactivity value. Irritation value was the only factor that had no significant effect on the assessment of SNAs. Furthermore, based on the beta coefficients, the information and entertainment values of SNAs, in conjunction with credibility and interactivity values, had different outcomes from previous studies. Consequently, the interactivity value was the strongest among the four predictors for assessing SNAs.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Awuah, Gabriel,1954-Högskolan i Halmstad,Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)(Swepub:hh)gaaw (författare)
  • Abraha Gebrekidan, DesalegnHögskolan i Skövde,Institutionen för handel och företagande,Forskningsspecialiseringen Framtidens Företagande,Retailing and International Business,Skövde University, Skövde, Sweden(Swepub:his)gebd (författare)
  • Högskolan i HalmstadCentre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:International Journal of Digital Information and Wireless Communications (IJDIWC)Hong Kong : The Society of Digital Information and Wireless Communications5:2, s. 111-1232225-658X

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy