SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-17891"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-17891" > Towards Sustainable...

Towards Sustainable Inclusive Game Design Processes

Westin, Thomas (författare)
Stockholm University, Kista, Sweden
Engström, Henrik, 1968- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Interaction Lab
Brusk, Jenny, 1968- (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningsmiljön Informationsteknologi,Media, Technology and Culture (MTEC)
 (creator_code:org_t)
2020-07-28
2020
Engelska.
Ingår i: Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation. - Cham : Springer. - 9783030532932 - 9783030532949 ; , s. 390-396
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • While many studies have been done about creation of accessible games, they have mainly been conducted in an academic context and represents a gap between game research and the game industry. The pilot project presented in this paper (PowerUp) addresses inclusive design by involving both the game industry and disabled people. The goal is to identify activities that constitute the biggest obstacles to realising sustainable design processes for inclusive game de- sign (IGD). Four activities were identified through two full-day workshops with the game industry and game studios, disabled people and authorities: 1) Find op- portunities for IGD with disabled people; 2) Handle integrity and security of dis- abled people; 3) Recruit the right competence among disabled people; and 4) Adapt workplaces and tools for IGD processes. These activities are tentative and will hopefully be subject to discussion and further development to achieve sus- tainable inclusive game design.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)

Nyckelord

Game industry
Game design processes
Inclusion
Disabled people
Interaction Lab (ILAB)
Interaction Lab (ILAB)
Media, Technology and Culture (MTEC)
Media, Technology and Culture (MTEC)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy