SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-63796"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-63796" > Consumers White Aut...

Consumers White Automobile Purchase Behavior : Turkey Automobile Market Application With SWARA Method

Çizmeci̇oğlu, Sinan (författare)
KTO Karatay Üni̇versi̇tesi̇
Cura, Fatih (författare)
KTO Karatay Üni̇versi̇tesi̇
 (creator_code:org_t)
2022-04-29
2022
Engelska.
Ingår i: Erciyes University Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences. - : Erciyes University. - 1301-3688 .- 2630-6409. ; :61, s. 43-64
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The automobile industry is one of the leading commercial markets around the world. In this enormous market, countries, companies, and manufacturers compete boldly to increase their international market shares. In this great competition, there are centuries old giant companies such as Mercedes, BMW, Volkswagen, Opel, as well as new automobile brands such as Tesla, Renovo, Tritonev. Turkey is one of the significant markets where these brands are competing fiercely. When this market is analyzed, one preference of Turkish consumers draws much attention. This is the color preferences of automobile purchasers. Considering the sales figures of the previous years, white automobile sales are above 50% rate regardless of brand and model. The objective of this study investigated why Turkish automobile consumers prefer white automobile color. In this study, the SWARA method, one of the MCDM method is used to analyze consumers white automobile preferences. The findings of the study show that aesthetic perceptions are significant in purchasing white automobiles. The results of the study allow us to draw implications for the white automobile purchasing behavior for the global automobile market in the concept of international marketing.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

SWARA
Consumer Behavior
Automobile Industry
International Marketing

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Çizmeci̇oğlu, Si ...
Cura, Fatih
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Erciyes Universi ...
Av lärosätet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy