Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-7271" >
Metod för utvecklin...
Metod för utveckling av medborgarkontakter i Marks kommun
-
- Alm, Håkan (författare)
- Högskolan i Borås
-
- Lind, Mikael, 1969- (författare)
- Jönköping University,IHH, Informatik,CenIT, Informatics
-
- Salomonson, Nicklas (författare)
- Högskolan i Borås
-
(creator_code:org_t)
- 2008
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://hj.diva-port... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Att säkerställa kvalitet i den service som en kommun erbjuder sina medborgare är en komplicerad uppgift. Olika analysinstrument och arbetsformer behöver tillämpas för att säkerställa tillräckligt tydligt medborgarfokus. I detta arbete har en metod utvecklats för att analysera kvalitet i det elektroniska servicemötet. Denna metod bygger på att betrakta organisationens ambitioner och de instrument som tillhandahålls för medborgarna i kontrast till den livssituation som medborgaren befinner sig i. Olika analysinstrument har tillämpats där resultaten pekar på att de tjänster som Marks kommun idag tillhandahåller för elektronisk kontakt inte i tillräckligt grad motsvarar medborgarnas förväntningar. I och med att arbetet i detta inledningsskede bara fokuserat på den elektroniska kontakten så är nästa steg att 1) bredda analysen till att också innefatta övriga sätt att ha kontakt med medborgaren och 2) studera samspelet mellan olika kontaktsätt samt 3) analysera processer och intern koordination hos Marks kommun för att säkerställa kvalitet i kontaktverksamheten.
Ämnesord
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)
Nyckelord
- Kommunala e-tjänster
- servicemöte
- webbassistent
- avatar
- handlingsbarhet
- scenario
- kommun
- medborgare
- Informatics
- Informatik
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)