SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-5616"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-5616" > Socio-scientific is...

Socio-scientific issues : a way to improve students' interest and learning?

Lindahl, Britt, 1948- (författare)
Högskolan Kristianstad,Sektionen för lärande och miljö,LISMA
Rosberg, Maria (författare)
Högskolan Kristianstad,Sektionen för lärande och miljö,LISMA
Ekborg, Margareta (författare)
Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Malmö högskola
visa fler...
Winberg, Mikael (författare)
Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,UMSER
Ottander, Christina (författare)
Umeå universitet,Matematik, teknik och naturvetenskap,UMSER
Nyström, Eva (författare)
Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,UMSER
Ideland, Malin (författare)
Malmö högskola,Malmö högskola, Lärarutbildningen
Malmberg, Claes (författare)
Malmö högskola,Malmö högskola, Lärarutbildningen
Rehn, Agneta (författare)
Malmö högskola,Malmö högskola, Lärarutbildningen
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Ankara : Gazi University, 2009
2009
Engelska.
Ingår i: ESERA. - Ankara : Gazi University. ; , s. 120-, s. 427-
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In the past decade, there has been mounting evidence that the problem has become more acute. Studies, such as those performed under the ROSE project, (Sjøberg & Schreiner, 2006), have indicated that most youth surveyed expressed positive attitudes on the importance of scientific and technological issues to society. However, the students show a diminishing interest. There are four different papers being presented in this symposium. They are from ongoing large-scale projects on Socio-Scientific Issues (SSI). The three first are part of a European project, CoReflect (www.coreflect.org). The forth is from a national project in Sweden SISC (www.sisc.se). The two projects take different perspectives on scaffolding, inquiry and collaboration in SSI. One project is focusing on data-driven inquiry, where collaboration and scaffolding are important aspects. The other has a more pronounced humanistic perspective and focus interest, knowledge and self-efficacy of the students. One project has a designed-based approach with teachers taking part in the developmental phase, while in the other a large group of teachers have implement pre-designed materials. A digital learning environment is used in a collaborative setting in one project, whereas teachers in the other project are using the materials in different ways.

Ämnesord

SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Socio-scientific issues
Subject didactics
Ämnesdidaktik
SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP
pedagogiskt arbete
educational work

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy