Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-13894" >
Critical Imaginarie...
Critical Imaginaries and Reflections on Artificial Intelligence and Robots in Postdigital K-12 Education
-
- Hrastinski, Stefan, 1980- (författare)
- KTH,Lärande,Division of Digital Learning, KTH Royal Institute of Technology, Stockholm, Sweden
-
- Olofsson, Anders D., 1973- (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap,Department of Applied Educational Science, Umeå University, Umeå, Sweden,IT i Lärande
-
- Arkenback-Sundström, Charlotte, 1962 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU),Department of Applied Information Technology (GU)
-
visa fler...
-
- Ekström, Sara (författare)
- Högskolan Väst,Avd för medier och design,LINA,Department of Economics and IT, University West, Trollhättan, Sweden,Högskolan i Väst
-
- Ericsson, Elin (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU),Department of Applied Information Technology (GU)
-
- Fransson, Göran, 1968- (författare)
- Högskolan i Gävle,Didaktik,IT i Lärande,University of Gävle, Faculty of Education and Business Studies, Gävle, Sweden
-
- Jaldemark, Jimmy, Docent, 1970- (författare)
- Mittuniversitetet,Institutionen för utbildningsvetenskap,Department of Education, Mid Sweden University, Sundsvall, Sweden
-
- Ryberg, Thomas (författare)
- Aalborg University, Department of Communication and Psychology, Aalborg, Denmark
-
- Öberg, Lena-Marie, 1974- (författare)
- Mittuniversitetet,Institutionen för data- och systemvetenskap,Department of Computer and System Science, Mid Sweden University, Östersund, Sweden
-
- Fuentes Martinez, Ana, 1975- (författare)
- Högskolan Väst,Avd för medier och design,LINA,Department of Economics and IT, University West, Trollhättan, Sweden,Högskolan i Väst
-
- Gustafsson, Ulrika (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap,Department of Applied Educational Science, Umeå University, Umeå, Sweden
-
- Humble, Niklas (författare)
- Mittuniversitetet,Institutionen för data- och systemvetenskap,Department of Computer and System Science, Mid Sweden University, Östersund, Sweden
-
- Mozelius, Peter, 1959- (författare)
- Mittuniversitetet,Institutionen för data- och systemvetenskap,Department of Computer and System Science, Mid Sweden University, Östersund, Sweden
-
- Sundgren, Marcus, 1969- (författare)
- Mittuniversitetet,Institutionen för utbildningsvetenskap,Department of Education, Mid Sweden University, Sundsvall, Sweden
-
- Utterberg, Marie (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU),Department of Applied Information Technology (GU)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2019-05-27
- 2019
- Engelska.
-
Ingår i: Postdigital Science and Education. - : Springer Science and Business Media LLC. - 2524-485X .- 2524-4868 .- 2662-5326. ; 1:2, s. 427-445
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.1...
-
visa fler...
-
https://hv.diva-port... (primary) (Raw object)
-
https://link.springe...
-
https://umu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://miun.diva-po... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- It is commonly suggested that emerging technologies will revolutionize education. In this paper, two such emerging technologies, artificial intelligence (AI) and educational robots (ER), are in focus. The aim of the paper is to explore how teachers, researchers and pedagogical developers critically imagine and reflect upon how AI and robots could be used in education. The empirical data were collected from discussion groups that were part of a symposium. For both AI and ERs, the need for more knowledge about these technologies, how they could preferably be used, and how the emergence of these technologies might affect the role of the teacher and the relationship between teachers and students, were outlined. Many participants saw more potential to use AI for individualization as compared with ERs. However, there were also more concerns, such as ethical issues and economic interests, when discussing AI. While the researchers/developers to a greater extent imagined ideal future technology-rich educational practices, the practitioners were more focused on imaginaries grounded in current practice.
Ämnesord
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Datavetenskap (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Computer Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Artificial intelligence
- Educational robots
- Postdigital education
- K-12 education
- Automation
- Symposium
- Work Integrated Learning
- Arbetsintegrerat lärande
- Informatik
- Informatics
- pedagogiskt arbete
- Innovative Learning
- Artificial intelligence
- Educational robots
- Postdigital Education
- K-12 Education
- Automation
- Symposium
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Hrastinski, Stef ...
-
Olofsson, Anders ...
-
Arkenback-Sundst ...
-
Ekström, Sara
-
Ericsson, Elin
-
Fransson, Göran, ...
-
visa fler...
-
Jaldemark, Jimmy ...
-
Ryberg, Thomas
-
Öberg, Lena-Mari ...
-
Fuentes Martinez ...
-
Gustafsson, Ulri ...
-
Humble, Niklas
-
Mozelius, Peter, ...
-
Sundgren, Marcus ...
-
Utterberg, Marie
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- NATURVETENSKAP
-
NATURVETENSKAP
-
och Data och informa ...
-
och Datavetenskap
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Pedagogiskt arbe ...
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Lärande
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
- Artiklar i publikationen
-
Postdigital Scie ...
- Av lärosätet
-
Högskolan Väst
-
Umeå universitet
-
Kungliga Tekniska Högskolan
-
Mittuniversitetet
-
Högskolan i Gävle
-
Göteborgs universitet