SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-6616"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-6616" > Navigating in a new...

  • Gellerstedt, Martin,1966-Högskolan Väst,Avd för juridik, ekonomi, statistik och politik,LINA,School of Business, Economics and IT, University West, Trollhättan, Sweden (författare)

Navigating in a new pedagogical landscape with an introductory course in applied statistics.

  • Artikel/kapitelEngelska2014

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2014-06-28
  • New York :Springer,2014
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hv-6616
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hv:diva-6616URI
  • https://doi.org/10.1007/978-1-4939-0603-1_8DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:his:diva-20343URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kap swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • During the last few decades, a great deal of effort has been put into improving statistical education, focusing on how students learn statistics and how we as teachers can find effective ways to help them. At the same time the use of computers, the Internet, and learning management systems has grown rapidly, and offers new educational possibilities. In this chapter, we will discuss how these changes in the pedagogical landscape have affected our introductory course in applied statistics. The course and teaching context are presented in relation to guidelines for assessment and instruction in statistics and to seven principles for effective teaching. Teaching strategies, course content, and examples of course material are included. Furthermore, results from evaluations are discussed, especially focusing on diversity in student characteristics. These results indicate a variation in learning styles both between and within groups. Finally, we present some of our ideas for future development including strategies for individualization and the use of educational mining.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Svensson, Lars,1963-Högskolan Väst,Avd för informatik,LINA,School of Business, Economics and IT, University West, Trollhättan, Sweden(Swepub:hv)imlsv (författare)
  • Östlund, Christian,1969-Högskolan Väst,Avd för informatik,LINA,School of Business, Economics and IT, University West, Trollhättan, Sweden(Swepub:hv)imco (författare)
  • Högskolan VästAvd för juridik, ekonomi, statistik och politik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Topics from Australian Conferences on Teaching Statistics: OZCOTS 2008-2012New York : Springer, s. 119-14897814939060249781493906031

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy