SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-2042"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-2042" > Negative emotions a...

  • Tronvoll, Bård,1964-Hedmark Univ Coll, Elverum, Norway (författare)

Negative emotions and their effect on customer complaint behaviour

  • Artikel/kapitelEngelska2011

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Emerald,2011
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kau-2042
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-2042URI
  • https://doi.org/10.1108/09564231111106947DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Purpose – This study aims to investigate pre-complaint situations and has a threefold purpose: to identify a set of negative emotions experienced in unfavourable service experiences, to examine the patterns of these negative emotions and to link these negative emotions to complaint behaviour. Design/methodology/approach – To fulfil the threefold purpose previously outlined, the study uses a combination of qualitative and quantitative methodologies. A critical incident technique is applied. The empirical data are derived from 25 in-depth interviews and the results of a questionnaire survey of 3,104 respondents. Findings – A total of 20 observed negative emotions are reduced to a second-order construct with five latent categories of negative emotions: shame, sadness, fear, anger and frustration. These categories coincide with three categories of negative emotions in the agency dimension: other-attributed, self-attributed and situational-attributed. The study finds that the negative emotion of frustration is the best predictor for complaint behaviour towards the service provider.Research limitations/implications – The results are limited by the fact that the data are entirely self-reported. Moreover, the generalisabilty of the results is limited by the fact that the findings relate to one service industry in one country. Originality/value – The study provides a comprehensive conceptual understanding of both pre-complaint negative emotions and how these emotions affect customer complaint behaviour.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Hedmark Univ Coll, Elverum, Norway (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of Service Management: Emerald22:1, s. 111-1341757-58181757-5826

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Tronvoll, Bård, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Servi ...
Av lärosätet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy