SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-41481"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-41481" > The use of rhetoric...

  • Elbe, JörgenHögskolan Dalarna,Företagsekonomi (författare)

The use of rhetoric in legitimation strategies when mobilizing destination stakeholders

  • Artikel/kapitelEngelska2014

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier BV,2014
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kau-41481
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-41481URI
  • https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2014.08.001DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:du-15800URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Organizations need to gain legitimacy from their stakeholders in order to be able to attract resources. This is of particular importance for organizations that are highly dependent on other actors in their environment. This holds especially true for Destination Management Organizations (DMOs) since DMOs are dependent on a number of different stakeholders in order to be able to carry out their tasks. Legitimacy may therefore be seen as the most critical asset for this kind of organization. It is argued in this paper that gaining legitimacy through the use of rhetoric is a useful strategic approach that a DMO may adopt in order to mobilize support and resources from its stakeholders. To gain legitimacy by using rhetoric - to be able to conform to, adapt to, convince and even manipulate the institutional logic of important stakeholders - becomes an essential strategic approach. An analytical model on legitimation strategies by the use of rhetoric for DMOs has been developed. The model is illustrated by means of a case study of a regional destination development project in central Sweden. (C) 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Emmoth, AnnaHögskolan Dalarna,Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning (from 2013),Dalarna Univ, Tourism Studies, SE-79188 Falun, Sweden.;Karlstad Univ, Serv Res Ctr, Karlstad, Sweden.,Företagsekonomi(Swepub:du)aem (författare)
  • Högskolan DalarnaFöretagsekonomi (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of Destination Marketing & Management: Elsevier BV3:4, s. 210-2172212-571X2212-5752

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Elbe, Jörgen
Emmoth, Anna
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Desti ...
Av lärosätet
Karlstads universitet
Högskolan Dalarna

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy