SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-243239"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-243239" > Critical Gap Analys...

  • Kusuma, AndykaUniv Indonesia, Dept Civil Engn, Kampus Baru UI, Depok 16424, Indonesia. (författare)

Critical Gap Analysis of Dual Lane Roundabouts

  • Artikel/kapitelEngelska2011

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier BV,2011
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-243239
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-243239URI
  • https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.04.490DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20190913
  • Roundabouts are increasingly popular because of their performance in terms of safety, capacity, and cost. Roundabouts have the potential to reduce accident risk since the traffic flows merge and diverge at small angles, and low speeds. Under certain conditions, roundabouts also improve the flow of traffic at the intersection, compared to other choices. In this paper we present a methodology for estimating an important input in the calculation of the capacity of roundabouts: the critical gap. The critical gap is the smallest gap that a driver is willing to accept to merge with the circulating traffic and mainly determines the gap acceptance behavior of the driver. The critical gap is not directly observable. Only gaps that drivers have accepted or rejected are observed. These gaps define upper and lower values for the underlying critical gap but not its exact value. The paper builds on previous literature proposing a rigorous statistical methodology for the estimation of the critical gap, and demonstrates its application through field measurements. It is assumed that the critical gap has a lognormal distribution among the driver population with a mean value that is a function of a number of explanatory variables. Based on these assumptions the critical gap and its distribution can then be estimated using maximum likelihood. A case study in a dual lane roundabout in Stockholm is used to illustrate the proposed methodology using video and other data. The results show that the critical gap depends, among other factors, on the target lane (near or far), the type of the vehicle. The results are aslo compared to values recommended by other studies.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Koutsopoulos, Haris N.KTH,Trafik och Logistik(Swepub:kth)u1wuwomo (författare)
  • Univ Indonesia, Dept Civil Engn, Kampus Baru UI, Depok 16424, Indonesia.Trafik och Logistik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:6th international symposium on highway capacity and quality of service: Elsevier BV, s. 709-717

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Kusuma, Andyka
Koutsopoulos, Ha ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Transportteknik ...
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Infrastrukturtek ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy