Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-6542" >
Divided exhaust per...
Divided exhaust period : a gas exchange system for turbocharged SI engines
-
Elmqvist Möller, Christel (författare)
-
Johansson, Pontus (författare)
-
Grandin, Börje (författare)
-
visa fler...
-
- Lindström, Fredrik (författare)
- KTH,Maskinkonstruktion (Inst.)
-
visa färre...
-
KTH Maskinkonstruktion (Inst) (creator_code:org_t)
- 2005-04-11
- 2005
- Engelska.
-
Ingår i: SAE Paper 2005-01-1150. - 400 Commonwealth Drive, Warrendale, PA, United States : SAE.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.4...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The necessity to limit the boost pressure in turbocharged gasoline engines results in higher exhaust pressure than inlet pressure at engine speeds when the wastegate is opened. This imbalance has a negative influence on the exhaust scavenging of the engine and results in high levels of residual gas and consequently the engine is more prone to knock.
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Materialteknik -- Annan materialteknik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Materials Engineering -- Other Materials Engineering (hsv//eng)
Nyckelord
- Other engineering mechanics
- Övrig teknisk mekanik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)