Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-103359" >
Why Do Children Dif...
-
Olson, Richard KLinköpings universitet,Institutionen för beteendevetenskap och lärande,Utbildningsvetenskap,University of Colorado Boulder, USA
(författare)
Why Do Children Differ in Their Development of Reading and Related Skills?
- Artikel/kapitelEngelska2014
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
2013-08-07
-
Routledge,2014
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:liu-103359
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-103359URI
-
https://doi.org/10.1080/10888438.2013.800521DOI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Modern behavior-genetic studies of twins in the United States, Australia, Scandinavia, and the United Kingdom show that genes account for most of the variance in children's reading ability by the end of the 1st year of formal reading instruction. Strong genetic influence continues across the grades, though the relevant genes vary for reading words and comprehending text, and some of the genetic influence comes through a gene–environment correlation. Strong genetic influences do not diminish the importance of the environment for reading development in the population and for helping struggling readers, but they question setting the same minimal performance criterion for all children.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Keenan, Janice MUniversity of Denver, CO, USA
(författare)
-
Byrne, BrianUniversity of New England, Australia
(författare)
-
Samuelsson, StefanLinköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap(Swepub:liu)stesa26
(författare)
-
Linköpings universitetInstitutionen för beteendevetenskap och lärande
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Scientific Studies of Reading: Routledge18:1, s. 38-541088-84381532-799X
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas