SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-132752"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-132752" > Barns delaktighet i...

Barns delaktighet i förskolans dokumentation - exempel från pedagogisk dokumentation och portfolio

Elfström Pettersson, Katarina, 1959- (författare)
Linköpings universitet,Lärande, Estetik, Naturvetenskap (LEN),Utbildningsvetenskap
 (creator_code:org_t)
2014
2014
Svenska.
  • Konferensbidrag (populärvet., debatt m.m.)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Barns delaktighet och inflytande är viktiga inslag i förskolans läroplan. I riktlinjerna skrivs det även fram att barns delaktighet och inflytande i dokumentation och utvärderingar är av största vikt. Pedagogisk dokumentation med inspiration från Reggio Emilia är en av flera dokumentationsformer i svensk förskola och en form som ofta ses som ett sätt att göra barn delaktiga. En annan form av dokumentation som är vanlig i svensk förskola är portfolio. I min presentation visar jag exempel på olika sätt som barn kan vara delaktiga när man använder två former av dokumentation i en svensk förskola.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

pop (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Elfström Petters ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy