SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-17662"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-17662" > Critical Features o...

Critical Features of Visualizations of Transport through the Cell Membrane : An Empirical Study of Upper Secondary and Tertiary Students' Meaning-Making of a Still Image and an Animation

Rundgren, Carl-Johan A., 1973- (författare)
Linköpings universitet,Lärande, Estetik, Naturvetenskap (LEN),Utbildningsvetenskap,FONTD
Tibell, Lena, 1952- (författare)
Linköpings universitet,Visuell informationsteknologi och applikationer,Tekniska högskolan,FONTD
 (creator_code:org_t)
2009-07-18
2010
Engelska.
Ingår i: International Journal of Science and Mathematics Education. - Dordrecht : Springer. - 1571-0068 .- 1573-1774. ; 8:2, s. 223-246
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Images, diagrams and other forms of visualization are playing increasingly important roles in molecular life science teaching and research, both for conveying information and as conceptual tools, transforming the way we think about the events and processes the subject covers. This study examines how upper secondary and tertiary students interpret visualizations of transport through the cell membrane in the form of a still image and an animation. Twenty upper secondary and five tertiary students were interviewed. In addition, 31 university students participated in a group discussion and answered a questionnaire regarding the animation. A model, based on variation theory, was then tested as a tool for distinguishing between what is expected to be learned, what is present in the visualizations, and what is actually learned by the students.Three critical features of the ability to visualize biomolecular processes were identified from the students’ interpretations of the animation: the complexity of biomolecular processes, the dynamic and random nature of biomolecular interactions, and extrapolation between 2D and 3D. The results of this study support the use of multiple representations to achieve different learning goals.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Subject didactics
Ämnesdidaktik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Rundgren, Carl-J ...
Tibell, Lena, 19 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy