SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-185242"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-185242" > Understanding diffe...

Understanding differences between combinations of 2D and 3D input and output devices for 3D data visualization

Wang, Xiyao (författare)
Univ Paris Saclay, France; Univ Victoria, Canada
Besançon, Lonni (författare)
Linköpings universitet,Medie- och Informationsteknik,Tekniska fakulteten
Ammi, Mehdi (författare)
Univ Paris 08, France
visa fler...
Isenberg, Tobias (författare)
Univ Paris Saclay, France
visa färre...
 (creator_code:org_t)
ACADEMIC PRESS LTD- ELSEVIER SCIENCE LTD, 2022
2022
Engelska.
Ingår i: International journal of human-computer studies. - : ACADEMIC PRESS LTD- ELSEVIER SCIENCE LTD. - 1071-5819 .- 1095-9300. ; 163
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Focusing on interaction needs for scientific data exploration, we evaluated peoples performance using a 2D mouse, 3D SpaceMouse, or 3D-tangible tablet as input devices to interact with visualizations on 2D screens or stereoscopic augmented reality (AR) head-mounted displays. The increasing availability and power of immersive displays drives us to try to understand how to choose input devices, interaction techniques and output displays for the visualization of scientific data, thus to finally help us guide the interaction design for hybrid AR and PC visualization systems. With a docking task and a clipping plane placement/orientation task, we measure our participants performance (completion time and accuracy) with each of the different combinations of input and output. We also report on their perceived workload, their preference, and on other qualitative feedback. Results show that the mouse remains good with any display, especially for tasks that require a high accuracy. Our results highlight the potential to retain the mouse as a primary input device, and to complement it with other 3D interaction devices for specific uses.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)

Nyckelord

Augmented reality; 3D manipulation; 3D visualization

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy