Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-80340" >
Dialogic manifestat...
-
Lundblad, ThomasLinköpings universitet,Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier,Filosofiska fakulteten,Olympiaskolan Helsingborg,Olympia School, Helsingborg, Sweden
(författare)
Dialogic manifestation of an augmented reality simulation
- Artikel/kapitelEngelska2013
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Malmö :Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö högskola,2013
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:liu-80340
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-80340URI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-3425URI
-
https://doi.org/10.24834/educare.2013.2.1170DOI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-28216URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
On the defence date the status of this article was Manuscript.ISBN: 978-91-7104-490-7 (print)ISBN: 978-91-7104-491-4 (online)
-
In this paper we focus on the use of a combination of socio-scientific issues (SSI) and simulations. We have developed an augmented reality (AR) simulation called Transformer. The SSI narrative in Transformer concerns an electric transformer station situated in an area close to a planned new campus. Students’ task is the issue if it is advisable to build a campus area. The simulation is organized as a role-play. The students take part in groups, playing one of five different roles.The aim of this study is to explore students’ ways of using knowledge in relation to the AR simulation. We investigate how students integrate science and other knowledge in the debate constituting the final part of the role-play. The study is a part of a research process, guiding the researchers to further develop Transformer.The study showed that students justified their positions using scientific evidence and information collected through their own efforts outdoors in the real and actual environment where the AR simulation was situated. Students kept the controversy that existed between the different roles alive throughout the debate and stayed focused on the issue in question. We argue that this is due to the situated context achieved through the simulation.
Ämnesord och genrebeteckningar
-
Augmented reality
-
design-based research
-
science education
-
socio-scientific issue
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Malmberg, ClaesMalmö högskola,Institutionen för natur, miljö, samhälle (NMS),School of Teacher Education, Malmö University, Malmö, Sweden(Swepub:hh)clamal
(författare)
-
Areskoug, MatsMalmö högskola,Institutionen för natur, miljö, samhälle (NMS),School of Teacher Education, Malmö University, Malmö, Sweden(Swepub:mau)lumaar
(författare)
-
Jönsson, PerMalmö högskola,Fakulteten för teknik och samhälle (TS),School of Teacher Education, Malmö University, Malmö, Sweden(Swepub:mau)tspejo
(författare)
-
Linköpings universitetInstitutionen för samhälls- och välfärdsstudier
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:EDUCAREMalmö : Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö högskola2, s. 45-631653-18682004-5190
Internetlänk
Hitta via bibliotek
-
EDUCARE
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas