SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-29810"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-29810" > From brand awarenes...

  • Sasinovskaya, OlgaJönköping University,IHH, Marketing and Logistics (författare)

From brand awareness to online co-design : How a small bathroom provider turned interactive on the web

  • Artikel/kapitelEngelska2011

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2011-05-27
  • Springer Science and Business Media LLC,2011
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:lnu-29810
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-29810URI
  • https://doi.org/10.1057/bm.2011.31DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-13492URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The role of virtual communities in marketing development and brand management is gaining growing attention both from scholars and practitioners. Small and medium enterprises (SMEs[1]) often lack organizational readiness and pre-adoption awareness related to new tools available online. This article presents an in-depth case study on how a small company transforms itself into an interactive platform on the web from merely a provider of online information to help customers participate actively in bathroom design. Online design community hosted by the small bathroom supplier combines social network features and toolkits for 3D bathroom design, attracting both hobbyists and professionals. The study shows that the company benefits from the its move to interactivity with the community perceiving and providing a brand strengthening tool. However, the study also shows relative reluctance on the part of the company towards exploiting the full range of possibilities available online.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Anderson, HelénJönköping University,IHH, Marketing and Logistics(Swepub:hj)ahel (författare)
  • Jönköping UniversityIHH, Marketing and Logistics (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of Brand Management: Springer Science and Business Media LLC19:1, s. 33-441350-231X1479-1803

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy