Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-94814" >
Directions of inten...
-
Bagger, Anette,1974-Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Faculty of Humanities and Social Sciences, School of Humanities, Education and Social Sciences, Örebro Universitet, Örebro, Sweden,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Orebro Univ, Sweden
(författare)
Directions of intentionalities in special needs education in mathematics
- Artikel/kapitelEngelska2020
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
2020-04-29
-
Springer,2020
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:lnu-94814
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-94814URI
-
https://doi.org/10.1007/s10649-020-09945-4DOI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:oru:diva-81904URI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-207788URI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-18701URI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:du-47385URI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-166205URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Funding Agency:Örebro University
-
Funding Agencies|Orebro University
-
This article builds upon a systematic review of 53 articles in international research journals and makes three main contributions. First, it develops a method for identifying motives, values, and assumptions in research by analysing segments of text in journal articles. Second, it represents a reflective account of research within the field of mathematics education. Third, it captures the ongoing directions of intentionalities inherent in the diverse field of special education mathematics and, thereby, some of the characteristics of the core issues in this field. Three directions of intentionalities were identified: towards teachers and teaching competence, towards enhanced mathematical achievement, and towards every student's learning. The results indicate that each direction has specific limitations and potentials. In order to improve special education mathematics, we recommend that researchers and practitioners remain broadly informed and involved in all three directions of intentionalities.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Roos, Helena,1974-Linnéuniversitetet,Institutionen för matematik (MA),Utbildning i förändring,Matematikdidaktik,Faculty of Technology, Department of Mathematics, Linnaeus University, Växjö, Sweden,Linnéuniversitetet, Institutionen för matematik (MA),Linnaeus Univ, Sweden(Swepub:mau)ak8661
(författare)
-
Engvall, MargaretaLinköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap(Swepub:liu)maren29
(författare)
-
Örebro universitetInstitutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Educational Studies in Mathematics: Springer104, s. 41-630013-19541573-0816
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas