SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-4655"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-4655" > Optimisation of mai...

  • Famurewa, Stephen MayowaLuleå tekniska universitet,Drift, underhåll och akustik (författare)

Optimisation of maintenance track possession time : A tamping case study

  • Artikel/kapitelEngelska2015

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2013-07-26
  • SAGE Publications,2015
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:ltu-4655
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:ltu:diva-4655URI
  • https://doi.org/10.1177/0954409713495667DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Validerad; 2014; Nivå 2; 20130814 (andbra)
  • Optimum allocation and efficient utilisation of track possession time are becoming important topics in railway infrastructure management due to increasing capacity demands. This development and other requirements of modern infrastructure management necessitate the improvement of planning and scheduling of large-scale maintenance activities such as tamping. It is therefore necessary to develop short-, medium- and long-term plans for performing tamping on a network or track section within a definite time horizon. To this end, two key aspects of infrastructure maintenance planning are considered in this paper, deterioration modelling and scheduling optimisation. An exponential deterioration function is applied to model the geometry quality of a series of 200 m segments of a 130 km line section, and an empirical model for recovery after tamping intervention is developed. These two models are subsequently used to generate a methodology to optimise a schedule for tamping intervention by minimising the total cost of intervention including the cost of track possession while geometry quality is ascertained to be within a desirable limit. The modelling considers two types of tamping interventions, preventive and corrective, with different intervention limits and tamping machines. The result of this paper suggests a tamping plan which will lead to optimum allocation of track possession time while maintaining the track geometry quality within specified limits.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Xin, TaoLuleå tekniska universitet,Drift, underhåll och akustik(Swepub:ltu)xintao (författare)
  • Rantatalo, MattiLuleå tekniska universitet,Drift, underhåll och akustik(Swepub:ltu)matran (författare)
  • Kumar, UdayLuleå tekniska universitet,Drift, underhåll och akustik(Swepub:ltu)uday (författare)
  • Luleå tekniska universitetDrift, underhåll och akustik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the Institution of mechanical engineers. Part F, journal of rail and rapid transit: SAGE Publications229:1, s. 42726-0954-40972041-3017

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy