SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-81584"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-81584" > Physio- and Occupat...

  • Nordström, BirgittaLuleå tekniska universitet,Hälsa, medicin och rehabilitering,Department of Development and Research, Region Norrbotten, Luleå, Sweden (författare)

Physio- and Occupational Therapists View of the Place of Play in Re/habilitation: A Swedish Perspective

  • Artikel/kapitelEngelska2023

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Taylor & Francis,2023
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:ltu-81584
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:ltu:diva-81584URI
  • https://doi.org/10.1080/1034912X.2020.1846689DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Validerad;2023;Nivå 2;2023-04-21 (hanlid)
  • The aim of this Swedish study was to explore and describe physiotherapists and occupational therapists’ attitudes and understanding of the place of play in habilitation. This was a qualitative study, using semi-structured interviews exploring ten habilitation professional’s experiences and attitude towards play. Interviews were analysed using content analysis. The analysis of the interviews resulted in four categories (1) Play in the present or exercise for the future (2) Play is a useful tool (3) Play needs different prerequisites (4) Play is a shared responsibility. The categories represent the professional’s attitudes and understanding of play in habilitation. Results demonstrated that enabling play for the sake of play was a low priority in habilitation, despite the acknowledgement that it is a primary concern for children. The professionals focus was mainly on interventions that were remedial: about doing the right thing for the physical body and preparing the child for his/her life as an adult. There is a need to change perspective and incorporate interventions aimed at childhood as well as adulthood. Habilitation professionals need to reframe their anxiety for the future child and reconsider the place of play in practice

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Lynch, HelenDepartment of Occupational Science and Occupational Therapy, University College Cork, Cork, Ireland (författare)
  • Prellwitz, Maria,1960-Luleå tekniska universitet,Hälsa, medicin och rehabilitering(Swepub:ltu)marpre (författare)
  • Luleå tekniska universitetHälsa, medicin och rehabilitering (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:International journal of disability, development and education: Taylor & Francis70:2, s. 228-2391034-912X1465-346X

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nordström, Birgi ...
Lynch, Helen
Prellwitz, Maria ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Sjukgymnastik
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Arbetsterapi
Artiklar i publikationen
International jo ...
Av lärosätet
Luleå tekniska universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy