SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-48318"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-48318" > “It’s fun but at th...

  • Lindberg, MatildaMalmö universitet,Institutionen Idrottsvetenskap (IDV) (författare)

“It’s fun but at the same time difficult” : Experiences of and perspectives on children’s participation in decision-making processes in Physical Education and Health

  • Artikel/kapitelEngelska2021

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2021-12-22
  • Cappelen Damm Akademisk,2021
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mau-48318
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-48318URI
  • https://doi.org/10.23865/fof.v4.3299DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Swedish compulsory school education rests upon the foundation of democracy, and the Curriculum for the compulsory school, preschool class and school-age educare 2011 (Skolverket, 2018) stresses that children should have the opportunity to take initiatives. Research shows that children are not able to have any influence on activities in Physical Education and Health (PEH). Usually, they have to follow the teacher’s instructions and reproduce specific movement patterns. This article discusses a research project that challenged traditional ways of teaching PEH, in order to give 10-year-old children the opportunity to have an influence on PEH. The project involved 10 circus lessons in which the children were encouraged to explore movement and put their own ideas into practice. In terms of theory, the approach is based on Hart’s (1997) Ladder of Children’s Participation. Data were collected through participant observations, video observations, interviews, and a field diary. The results show that the children participated in varying degrees and experienced attempts to increase their influence in different ways: Some found it fun and free, while others found it difficult and boring. One important conclusion is that influence and participation need to be practised – both by children and by teachers. Circus activities, because of the playfulness and creativity involved, may be very suited to practising influence and participation. 

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Hedenborg, SusannaMalmö universitet,Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)(Swepub:mau)lusuhe (författare)
  • Malmö universitetInstitutionen Idrottsvetenskap (IDV) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Forskning og Forandring: Cappelen Damm Akademisk4:2, s. 128-1472535-5279

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lindberg, Matild ...
Hedenborg, Susan ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Forskning og For ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy