SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-42666"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-42666" > The co-creative pra...

The co-creative practice of forming a value proposition

Kowalkowski, Christian (författare)
Hanken School of Economics, Finland
Persson Ridell, Oscar (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,Uppsala University, Sweden
Röndell, Jimmie (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,Uppsala University, Sweden
visa fler...
Sörhammar, David (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,Uppsala University, Sweden
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2012
2012
Engelska.
Ingår i: Journal of Marketing Management. - 0267-257X .- 1472-1376. ; 28:13-14, s. 1553-1570
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Using practice theory and an empirical illustration of reciprocal exchange of knowledge between resource-integrating actors, this paper contributes to Service-Dominant Logic by deepening the understanding of the innate intricacies in a co-creative practice of forming a value proposition. A co-creative practice is conceptualised as reciprocal exchange of knowledge that is mediated by the practice-related script - understandings, procedures, and engagements - that each resource-integrating actor draws upon. The paper identifies and labels the activities of this exchange - applying, assessing, adapting, and adopting - using the literature on knowledge creation and management as a point of departure. A granular analysis is provided of how the script of each resource-integrating actor mediates the activities of reciprocal exchange of knowledge when forming a value proposition

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

co-creative paradigm
co-creative practice
practice theory
reciprocal knowledge exchange
Service-Dominant Logic
value proposition
Business Administration
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy