SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-10653"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-10653" > e-Business Adoption...

  • Fuchs, MatthiasMittuniversitetet,Institutionen för samhällsvetenskap (-2013),ETOUR (författare)

e-Business Adoption, Use and Value Creation : An Austrian Hotel Study

  • Artikel/kapitelEngelska2009

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • New York :Cognizant Communication Corp.2009
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:miun-10653
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:miun:diva-10653URI
  • https://doi.org/10.3727/109830510X12670455864168DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The paper presents an approach which shows how contextual conditions, like infrastructural, organizational as well as environmental factors, determine e-Business adoption and use, what in turn, positively affects value creation processes in hotel businesses. The research is grounded in Innovation Diffusion Theory and is empirically based on surveys undertaken in the Austrian hotel sector. By referring to Zhu and Kraemer’s (2005) e-Business impact model data is analysed by linear structural equation models and logistic regression. Results show that e-Business adoption and related use intensity decisions in the hotel sector are affected by the availability of a modern ICT system, firm size as well as management’s conviction that core business processes are supported by information technologies and, that tourists and cooperation partners expect latest information technologies. It was further found that online platforms are the most important e-Business application for value creation in the 3-star hotel segment. By contrast, in the 4/5-star hotel segment a property management system, a website with booking functionality and e-mail marketing are crucial e-Business applications for value creation

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Scholochow, Christina (författare)
  • Höpken, Wolfram (författare)
  • MittuniversitetetInstitutionen för samhällsvetenskap (-2013) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Information Technology & TourismNew York : Cognizant Communication Corp.11:4, s. 267-2841098-30581943-4294

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fuchs, Matthias
Scholochow, Chri ...
Höpken, Wolfram
Artiklar i publikationen
Information Tech ...
Av lärosätet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy