SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-47426"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-47426" > Introduction to Imm...

  • Alain, MartinHuawei Ireland Research Centre, Dublin, Ireland (författare)

Introduction to Immersive Video Technologies

  • 1
  • Artikel/kapitelEngelska2023

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Cambridge, Massachusetts, USA :Academic Press,2023
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:miun-47426
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:miun:diva-47426URI
  • https://doi.org/10.1016/B978-0-32-391755-1.00007-9DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kap swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Immersive imaging technologies have become a topic of great interest in recent years due to the convergence of maturing research from different fields and broad aspects of signal and image processing, including but not limited to: computer vision, computer graphics, computational imaging, optics, and recent advances in deep learning. In particular, recent research and developments in these areas helped achieve better or faster content creation and image/video processing. This enables the design of complete practical systems covering capture to display for immersive imaging. In this chapter, we provide the theoretical background for the rest of the book and introduce key concepts commonly used for traditional imaging systems and immersive video technologies. We also describe the stages of the immersive imaging technologies from content capture to display and quality assessment for three immersive imaging technologies: omnidirectional video, light fields, and volumetric (also known as free-viewpoint) video.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Zerman, Emin,1989-Mittuniversitetet,Institutionen för data- och elektroteknik (2023-),Realistic3D(Swepub:miun)emizer (författare)
  • Ozcinar, CagriSamsung R&D UK, London, United Kingdom (författare)
  • Valenzise, GiuseppeCentraleSupelec, Laboratoire des Signaux et Systemes, Universite Paris-Saclay, CNRS, France (författare)
  • Huawei Ireland Research Centre, Dublin, IrelandInstitutionen för data- och elektroteknik (2023-) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Immersive Video TechnologiesCambridge, Massachusetts, USA : Academic Press, s. 3-2497803239175519780323986236

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Alain, Martin
Zerman, Emin, 19 ...
Ozcinar, Cagri
Valenzise, Giuse ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Datorteknik
Artiklar i publikationen
Immersive Video ...
Av lärosätet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy