SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-48098"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-48098" > Student conceptions...

  • Boström, Lena,1960-Mittuniversitetet,Institutionen för utbildningsvetenskap,FVF (författare)

Student conceptions of motivation to study revealed through phenomenography: Differences and similarities among primary school students

  • Artikel/kapitelEngelska2023

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2023
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:miun-48098
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:miun:diva-48098URI
  • https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2023.100505DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This study examined a group of primary Swedish students' conceptions of their own motivation for learning. Altogether, 68 students in Grades 3, 6, and 8 participated in the study, in which similarities and differences among students in the three grades were considered. Theoretical and methodological aspects were guided by the phenomenographical approach. For most students, positive and negative influences on motivation emerged in seven distinct categories: feelings, teachers, teaching, subjects, learning environment, classmates, and well-being. The apparent importance of good teachers, structured and varied lessons, practical aesthetic subjects and more group-rooms was similar across the three different grades. Differences that emerged were students' reduced joy in learning, decreased interest in mathematics, higher levels of stress and pressure, more worry and anxiety, higher degree of preparation for the future, and a greater need for individualisation for the older students. The study's results confirm previous research but also provide new knowledge about variations across the grades and more specific factors that promote or inhibit students' motivation to study.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Bostedt, Göran,1956-Mittuniversitetet,Institutionen för utbildningsvetenskap,FVF(Swepub:miun)gorbos (författare)
  • Eriksson, Veronica (författare)
  • Stenberg, Ingela,Fil.lic.1970-Mittuniversitetet,Institutionen för utbildningsvetenskap,FVF(Swepub:miun)ingahs (författare)
  • MittuniversitetetInstitutionen för utbildningsvetenskap (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Social Sciences & Humanities Open8:1, s. 100505-1005052590-2911

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy